De maaltijd maakt de vergadering – de manier waarop eten uw vergadering beïnvloedt

We weten allemaal hoe belangrijk eten is.

Nog voor onze geboorte worden onze aanstaande moeders geadviseerd over wat ze wel en niet kunnen eten om zo te zorgen voor de toekomstige gezondheid en het welzijn van hun baby’s. Uit onderzoek blijkt dat het soort eten dat je eet een effect kan hebben op je stemming gedurende de dag. Daarom is het gek dat er zo weinig aandacht geleverd wordt aan het soort eten dat we tijdens zakelijke bijeenkomsten eten. Dit zijn juist momenten waarop voedselkeuzes erg belangrijk zijn.

We besloten met een van de regionale chef-koks van het Radisson Blu te praten over de nieuwste eettrends en over het voeden van hongerige professionals bij Radisson Blu-hotels in Centraal-Europa.

Wat is uw naam en functie?

Ralf Lampe, chef-kok bij Radisson Blu Hamburg Airport & regionale chef-kok Centraal-Europa

Wat inspireerde u om een carrière te beginnen in de voedsel-/culinaire industrie?

Van alles natuurlijk, maar ik houd echt van de vrijheid die je als chef-kok hebt om creatief, spontaan en een beetje gek te zijn. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe manieren van koken, nieuwe smaken, andere culturen – alles wat ik leuk vind eigenlijk.

Eten vormt een belangrijk onderdeel van elke cultuur in de wereld, en ik houd ervan om onze gasten te verrassen en te verwennen door bekende gerechten te combineren met buitenlandse kookstijlen of andersom.

Kunt u in het kort uitleggen wat u leuk vindt aan het koken voor Blu?

Ik vind het leuk om te koken voor Radisson Blu omdat ik daar de vrijheid krijg om mijn passie te volgen, zoals ik eerder al zei.

Bij Blu komen er gasten uit de hele wereld, en ik vind het een leuke uitdaging om gerechten te creëren die niet alleen heerlijk zijn, maar ook in de smaak vallen bij een grote groep mensen. We worden constant aangemoedigd om onze kennis en ons begrip van eten en eettrends te verbeteren, om zo onze gasten beter te kunnen dienen. Dit is volgens mij de reden dat de kwaliteit van het eten, zowel in het restaurant als tijdens bijeenkomsten en evenementen die in onze hotels gehouden worden, zich onderscheidt van dat van onze concurrenten.

Wat maakt het koken voor een bijeenkomst/evenement anders dan het koken voor een traditioneel restaurant?

Men denkt misschien dat koken voor bijeenkomsten en evenementen heel anders is dan koken in een restaurant, maar dat vind ik niet.

Ik heb dezelfde hoge verwachtingen voor mezelf en mijn personeel wanneer zij gerechten voorbereiden voor een traditioneel restaurant als wanneer zij dat doen voor een evenement. Ervoor zorgen dat je eten er net zo goed uitziet als dat het smaakt, is iets dat we heel serieus nemen bij Blu. Daarom hebben we nieuwe ‘eettrends’ ontwikkeld voor onze Experience Meetings bij Blu.

We hebben vier verschillende stijlen of thema’s gecreëerd voor ons menu voor bijeenkomsten en evenementen:

– Flexitarisch

– Land + plaats

– Wilde sensatie

– Smakelijke stemming

Elk van deze thema’s combineert alle nieuwste trends op het gebied van eten, zoals het gebruik van plaatselijke/regionale producten, het gebruik van seizoensproducten en een extra focus op gezondheid. We vinden het fijn om onze zakelijke klanten een gezond en indrukwekkend alternatief aan te bieden voor de buffetten die zij normaal gesproken voorgeschoteld krijgen tijdens een bijeenkomst of een evenement in een hotel.

Wat waren de interessantste dingen die u hebt ontdekt bij het plannen of onderzoeken van deze verschillende eettrends?

Eerlijk? Ik verbaas me er altijd over hoe langzaam het hotelwezen reageert op eettrends en deze opneemt in hun eigen menu’s.

Het Radisson Blu was het eerste hotel dat het idee van ‘BrainFood’ of gezond en vers eten gebruikte bij bijeenkomsten of evenementen in het hotel. Nogmaals, binnen de hotellerie is Radisson Blu de eerste die deze trends om gezonde opties aan te bieden aan zakelijke klanten, is gaan volgen. Ik denk dat dat een van de dingen is die dit bedrijf echt uniek maakt.

Wat vindt u het belangrijkst bij het plannen van gerechten voor bijeenkomsten en evenementen?

Ze moeten goed, eenvoudig en authentiek zijn.

Wat is het gerecht waarop u het meest trots bent en waarom?

Zoals Steve Jobs ooit heeft gezegd: “Goede artiesten kopiëren. Geweldige artiesten stelen”.

Normaal gesproken creëren chef-koks minder, maar passen we echt goede ideeën aan en ontwikkelen we ze verder voor onze eigen specifieke markt. Zo serveren we op dit moment broodjes ‘pulled pork’ tijdens onze bijeenkomsten en evenementen, de mensen zijn gek op dit langzaam gegaarde varkensvlees. Het is een zeer nostalgisch, zomers broodje en onze gasten reageren altijd heel erg positief wanneer ze zien dat wij dat op ons menu hebben staan.

Heeft u nog advies dat u wilt delen met onze volgers die thuis willen koken voor grotere groepen?

Zorg ervoor dat je MEP klopt!

Goed, dat moet ik misschien even uitleggen. Als je ooit in een keuken hebt gewerkt, of een fervent kok bent, dan weet je hoe belangrijk dit is. Mise en place is Frans. Het betekent letterlijk ‘op zijn plaats leggen’.

Een plan hebben, zoveel mogelijk ingrediënten als je kan voorbereiden voordat je begint met koken. Dat is erg belangrijk om ervoor te zorgen dat je maaltijd zo goed mogelijk verloopt; en het zal waarschijnlijk ook veel fouten voorkomen. Zorg dat je de juiste hoeveelheden van je ingrediënten hebt en dat deze klaar liggen om te gebruiken in je gerecht, dat is het geheim van elk geweldig diner.

Wat worden volgens u de nieuwe grote trends op het gebied van eten?

Dat is lastig te zeggen. Ik denk dat mensen geïnteresseerd zullen raken in plaatselijke etenswaren, van boeren. Ik denk dat multi-zintuiglijke etenswaren ook steeds populairder zullen worden. En dat is iets dat wij al in onze BrainFood- en Experience Meeting-menu’s gebruiken.

Natuurlijk zijn we bij Blu altijd op zoek naar verschillende manieren om de ervaring van onze gasten uniek te maken; dus ik vind de uitdaging om de volgende ‘trends op het gebied van eten’ te vertalen in geweldige eetervaringen voor onze gasten erg leuk.

Meer afbeeldingen van onze eettrends bekijken

Creatieve koffiepauzes met Blu

“Hoe erg kan het zijn, zolang er koffie bestaat?”

Of u het eens bent met Cassandra Clare of niet, iedereen heeft van tijd tot tijd een koffiepauze nodig om tot zichzelf te komen en om opnieuw te focussen, vooral op het werk of tijdens een vergadering. Dus dacht het team van Radisson Blu in Centraal-Europa: “Waarom maken we deze koffiepauzes niet wat leuker?’

Scroll naar beneden voor een aantal van de trends die Radisson Blu in Centraal-Europa aan zijn zakelijke gasten aanbiedt.

Addictive Apple

Deze koffiepauze met het ‘flexitarische’ thema ‘Addictive Apple’ biedt een uitgebalanceerd dieet met het lekkerste groente en fruit. Van appelkruimeltaart tot een versgemaakte appel-wortel-smoothie; blijf gezond en onthoud: “an apple a day keeps the doctor away!”

Chic Cinnamon

Huisgemaakte en regionale gerechten karakteriseren onze ‘Land + Plaats’ geïnspireerde koffiepauzes. Onze chefs herinterpreteren traditionele recepten met een moderne twist. Wat denkt u van kofta op kaneelstengels of heerlijke kaneeldonuts? Breng inheemse smaken naar uw vergadering met onze koffiepauzes met kaneelthema.

Cheerful Chocolate

Voed uw ziel met deze koffiepauze met als thema ‘Smakelijke stemming’! Van Nutella chilitoast-broodjes tot fluweelachtige bananensmoothies, alle producten die gekozen zijn voor deze koffiepauze zijn een ode aan de favoriete traktatie van iedereen: chocolade. Scroll door onderstaande galerij om alle chocoladeproducten te zien.

Green Galore

Als u op zoek bent naar een koffiepauze waarbij zowel smaak als voedingsmiddelen centraal staan, moet u de Eco Green ‘Wilde Sensatie’-geïnspireerde optie proberen. Tarwegras en honingsmoothies gaan perfect samen met gekruide wraps met scharrelkip en guacamole. Zie hieronder meer groene powersnacks!

Denkt u dat deze koffiepauzes precies zijn wat uw team nodig heeft voor hun volgende vergadering of evenement? Of bent u geïnteresseerd in meer informatie over de geweldige reeks heerlijke en moderne voedselopties die we u kunnen bieden tijdens uw volgende vergadering? Bekijk dan onze pagina met Eettrends om alle nieuwste trends te zien die we gebruiken voor het eten tijdens onze vergadering en evenementen.

 

Tell us what you think